Szkoła Podstawowa nr 4 w Dębicy

WYCIECZKA DO WIELICZKI

14 listopada klasy 2a, 3a i 3b wraz z opiekunami udały się na wycieczkę do Kopalni Soli w Wieliczce, która uchodzi za jedną z największych atrakcji turystycznych Polski. Na miejscu razem z panią przewodnik rozpoczęliśmy naszą podróż do przeszłości „Śladami legend”, schodząc 135m pod ziemię i pokonując 800 schodów.

Podczas wędrówki podziwialiśmy podziemne kaplice z solnymi rzeźbami, komory, tajemnicze jeziorka, dawne urządzenia i sprzęt, a także ślady prac górniczych. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawych informacji o pracy górników w dawnych czasach, poznaliśmy rodzaje soli i jej zastosowanie w codziennym życiu. Bardzo zainteresowały nas opowieści o pracujących tam koniach. Przewodniczka opowiedziała nam też szereg legend oraz przywołała wiele postaci historycznych związanych z tym miejscem.

Podczas tropienia legend wielickiej kopalni, spotkaliśmy tajemniczego Skarbnika – Dobrego Ducha solnych podziemi, który zorganizował nam wiele atrakcyjnych gier i zabaw, a na pożegnanie wręczył nam akt nadania zaszczytnego tytułu „Przyjaciela Skarbnika”. Po długim i wyczerpującym spacerze zjedliśmy pyszny obiad w podziemnej restauracji.

Po wyjeździe windą na powierzchnię mieliśmy chwilę wolnego czasu na zakup słonych pamiątek. Pobyt w kopalni okazał się niezwykłą przygodą, interesującą lekcją oraz świetną zabawą. Wszyscy wróciliśmy do domu w doskonałych humorach, bo to była naprawdę udana wycieczka i chcielibyśmy kiedyś jeszcze raz powrócić w to bajkowe i niezwykłe miejsce.

Zapraszamy do obejrzenia naszej fotorelacji.