Szkoła Podstawowa nr 4 w Dębicy

Wycieczka do Ojcowskiego Parku Narodowego

22 maja o godzinie 6.00 uczniowie klas trzecich wraz z opiekunami wyruszyli na wycieczkę do Ojcowskiego Parku Narodowego.

Podróży towarzyszył radosny nastrój i podekscytowanie. Pogoda dopisała, świeciło słońce. To był idealny dzień na piesze wycieczki. Po trzech godzinach podróży dotarliśmy na miejsce w Pieskowej Skale, gdzie powitał nas przewodnik i zaprowadził pod Maczugę Herkulesa. Następnie zwiedziliśmy Zamek Królewski w Pieskowej Skale, którego nazwa, jak się dowiedzieliśmy, nie pochodzi wcale od pieska, a od imienia Piotr, które kiedyś wymawiano inaczej. Budowla znajduje się na wzniesieniu, z którego można podziwiać piękno okolicy. Następnym punktem wycieczki był przejazd do Ojcowa. Udaliśmy się pieszo szlakiem turystycznym na Górę Chełmową, gdzie zobaczyliśmy największą i najdłuższą jaskinię w Ojcowskim Parku Narodowym - Grotę Łokietka. Mieliśmy tam okazję  zobaczyć prawdziwego nietoperza. W jaskini było ciemno i zimno, a ze sklepienia od czasu do czasu kapała nam na głowy woda. Po wyjściu z jaskini udaliśmy się na obiad do restauracji, po którym mogliśmy zjeść lody oraz kupić pamiątki. Po drodze podziwialiśmy skały i malownicze krajobrazy. Zobaczyliśmy wielką Bramę Krakowską, a co bardziej spragnieni mogli skosztować wody ze Źródełka Miłości. Wycieczkę zakończyliśmy pożegnaniem z przewodnikiem. Do domu wróciliśmy zmęczeni około 17.30,  ale w dobrych humorach i ze wspaniałymi wspomnieniami.